Logistieke uitdagingen : wie is je partner ?
Het jaar 2021 is gestart met nieuwe logistieke uitdagingen en successen die je beter maken. Wie is je partner voor je logistieke uitdagingen ?
Top 4 KMO trends in de logistieke volgens Bob Cornelis
- Investeer in de juiste technologie en laat je medewerkers ‘klantentevredenheid’ meerwaarde creëren door het realiseren van je logistieke uitdagingen
- Verandering is geen woord maar een continu proces waar je organisatie proactief klaar voor moet zijn voor logistieke uitdagingen
- Omnichannel is een sleutel naar hogere klantentevredenheid
- Investeer in een (logistieke) quick scan op weg naar een duurzame, quick change.
Top 8 Ready for solutions logistieke uitdagingen
- Een gezonde, duurzame, digitale klantentevredenheid over de dienstverlening van Ready for solutions. (sinds 2008)
- Je organisatie, onderneming, stad ondersteunen op weg naar een duurzame, efficiënte, digitale klantentevredenheid waar je logistiek de bloemen krijgt en Ready for solutions je vertrouwen.
- NIEUW : een digitale Logistieke quick scan die je op weg helpt naar een meer efficiënte en digitale organisatie met als afsluiter een Lego serious play method workshop om je actieplan concreet op tafel te ‘spelen’.
- NIEUW : verder ontwikkelen van een digitale proactieve supply chain cockpit met behulp van internet of things, blockchain en artificiële intelligentie (voor meer info)
- Reorganisatie, groei, veranderingen,… samen jou op weg naar jouw logistieke oplossingen.
- Op zoek naar je uitdagingen en oplossingen in beeld met Legoblokjes ? Lego serious play method workshops om je problemen en uitdagingen met Legoblokjes in beeld te brengen + met storytelling tot je oplossing te bouwen. (sinds 2011)
- NIEUW : een ebook / blogs rond een centraal thema ‘wat is de impact van logistiek op je klantentevredenheid ? ‘
- Als cofounder van Netwerk Ondernemen, associate van Ubeon, actief lid van Wisl, blijvend succesvol jonge starters / scale ups / ondernemingen in verandering ondersteunen via deelname aan mentorrooms, netwerking, quick scans,.. tot mature en ambitieuze ondernemingen die weerbaar en duurzaam blijven.
- resultaat : alle stakeholders, medewerkers en systemen werken efficiënt met de juiste technologie (ERP, Iot, blockchain,…) naar een omnichannel klantentevredenheid
Op welke logistieke uitdagingen / ervaringen kijkt Bob Cornelis terug ?
- 4 weken ‘out’ door een coronabesmetting maar nu weer ongeveer volledig hersteld sinds april 2020
- ‘een digitale ‘do’ supply chain cockpit’ (pitch voor Imec en Vlaio)
- Bedrijfsbegeleider van 2 masterproeven van Universiteit Antwerpen rond supply chain en nieuwe technologie :
- Wat is de strategische meerwaarde van Internet of Things voor Vlaamse kmo’s in de transportsector?” ( studenten : Lien De Cock en Hannes Pardaen)
- Wat is de meerwaarde van blockchain en big data voor kmo’s in de logistieke sector (studenten : Fleur Verhoest en Jasmine Heyvaert)
Belangrijke projecten / realisaties van logistieke uitdagingen :
-
- Supply chain manager a.i. in een grote Belgische zuivelgroep : verhogen van klantentevredenheid door een vlottere levering van goederen en diensten
- Projectmanager verhuis bedrijf : Samen met een collega die een zware coronabesmetting doorstond werkten we op de prospectie van een nieuwe site en de verhuis van een bedrijf gespecialiseerd in vrachtwagenonderdelen.
- Logistiek change manager : Fashionbedrijf in verandering : begeleiding van de ERP omschakeling (Navision) en modernisering van het logistieke apparaat (van productie tem outlet)
- Quick scan en projectmanager : KMO met sterke groei in huisdierenaccessoires : logistieke quick scan met uitvoering van actieplan om de logistieke organisatie en levertijden naar de klanten te bestendigen
- Quick scan en projectmanager : Track and trace : een correcte leverdatum en service zijn de sleutelwoorden na een logistieke quick scan voor een belangrijke speler in de raambekleding.
- Blijvend leren in een snel veranderende digitale ‘supply chain’ omgeving met :
- Scale up marathon van Netwerk ondernemen rond ‘digitalisering en internationale samenwerking’
- Training ‘smart en speed industry 4.0’ ism SBM en Ometa ((doel : KMO’s transformeren naar een digitale omgeving (bv cockpit))
- Lid van lerend netwerk ‘industry 4.0’ met keynotes en bedrijfsbezoeken aan Barco, Sioen, Flanders make,… ism SBM (loopt verder in 2021)
- Lego serious play workshop : ‘Hoe werken we creatief samen naar een ideale teamspirit ?(ism een IT bedrijf)
- GRATIS AANBOD : een introductiegesprek van 2 uren mbt je logistieke quick scan en hoe de klantentevredenheid mbt je logistieke uitdagingen te verhogen.
Goed artikel? Deel het even, je doet me er plezier mee: